Průzkum: Češi zůstávají v interiéru konzervativní

Průzkum: Češi zůstávají v interiéru konzervativní, přednost dávají jednobarevným kobercům, bytového designéra si pozve jen 24 %

Tisková zpráva – Češi zůstávají při zařizování interiéru konzervativní. Z pestré nabídky koberců dává přes 61 % z nich přednost jednobarevným kouskům. Třetina respondentů mění koberce jednou za deset let a nejčastěji do nich investuje mezi 2 až 5 tisíci korunami. Bytového architekta nebo designéra si do bytu pozve jen zlomek populace. Téměř 44 % lidí by si pořídilo koberec on-line, za největší překážku ale považují, že si na výrobek nemohou sáhnout a prohlédnout si ho.

Koberce zútulní interiér a vytváří pocit komfortu i tepelné pohody. Alespoň malý kobereček nebo předložku má ve svém bytě většina Čechů. Jejich vztah ke kobercům zjišťoval průzkum, který inicioval internetový obchod MůjKoberec.cz. „Zajímalo nás, podle čeho se lidé při výběru koberců řídí, jaké jsou jejich preference a zda zůstávají konzervativní, nebo se pouští do experimentů,“ vysvětluje spolumajitel obchodu Marek Černý a dodává: „Nepřekvapilo nás, že z více než 81 % odpovídaly ženy, protože právě ty o zařizování a vybavování domácnosti zpravidla rozhodují. Všímáme si toho i při nákupech v našem e-shopu.“

Oblíbené jsou jednobarevné kusové koberce

Necelých 25 % lidí má v interiéru položený celoplošný koberec, téměř třetina kombinuje metrážní a kusové koberce, většina ale dává přednost kusovým kobercům. „Je to pochopitelné, nevyžadují pokládku a lépe je vyměníte, pokud se vám okoukají,“ vysvětluje odborník na koberce Tomáš Linhart. Přírodním, ale také dražším a odolnějším kobercům, dává přednost téměř 46 % respondentům, zbytek preferuje levnější umělé koberce.

S dekory a vzory se Češi drží při zemi, vybírají hlavně jednobarevné koberce. Modernímu stylu dává přednost třetina lidí. Konzervativnost při zařizování interiéru podle Tomáš Linharta souvisí i s tím, že lidé si stále nezvykli oslovovat bytové designéry nebo architekty. Nejčastěji lidé pokládají koberce v obývacím pokoji (69 %), v ložnici (67 %) a v dětském pokoji (66 %). „Nejvíce z nich si koberec vybírá podle vzoru. Materiál není zase tak důležitý. Malou roli v rozhodování hraje také cena,“ dodává Tomáš Linhart.

Nejčastěji nakupujeme koberec do 5 tisíc

Lidé v průzkumu přiznali, že za koberec utrácí nejčastěji 2 až 5 tisíc korun, což odpovídá i našim zkušenostem,“ říká Marek Černý. Přes 79 % z nich dává přednost nákupu v kamenné prodejně. Více než 56 % lidí odrazuje nákup v e-shopu. Nejčastějším důvodem je, že si na koberec nemohou sáhnout a nevidí ho naživo.

Současně přiznávají, že by jim při výběru nového koberce pomohlo, pokud by jim prodejce zaslal vzorek zdarma. Z dalších bonusů by uvítali zastřižení koberce na míru nebo 3D vizualizaci pokoje s novým kobercem. „Tyto služby už nějakou dobu nabízíme, stejně jako třeba tříletou záruku nebo odvezení nevyhovujícího koberce zpět na prodejnu zdarma,“ uzavírá Marek Černý.

O průzkumu

Průzkum „Bydlení a interiér: Jakým kobercům dáváme přednost?“ probíhal on-line v září 2019. Zapojilo se do něho 101 respondentů. Nejčastěji jim bylo mezi 20 a 40 roky. Přes 66 % z nich žije v bytě, zbytek v rodinných domech.

O e-shopu Můjkoberec.cz

Největší český internetový prodejce koberců s přesahem na Slovensko a do dalších evropských zemí. Společnost prodává koberce od roku 2008. Spolupracuje s prověřenými výrobci, koberce přímo dováží například z Indie. Zakládá si na širokém výběru klasických i moderních koberců. Sortiment čítá na tisíce typů. V roce 2019 e-shop zavedl službu All Inclusive, která zahrnuje například dopravu zdarma, zaslání vzorků zdarma, vrácení koberce do 365 dní, bezplatné vyhotovení 3D vizualizace, tříletou záruku nebo odvezení nevyhovujícího koberce zpět na prodejnu. Showroom provozuje v pražských Vysočanech. Loni společnost prodala zhruba 30 tisíc koberců a měla obrat přes 30 milionů korun. Více informací najdete na webu www.mujkoberec.cz.